Ogrevanje: Kurilno sezono pričakajte z brezhibnim ogrevalnim sistemom

5. 10. 2023 | Besedilo: Julijana Bavčar

serviser, dimnikar, ogrevalna sezona, ogrevanje

Dvakrat na leto se je dobro posvetiti rednemu pregledu kurilnih naprav, najprej po koncu sezone in potem dovolj zgodaj pred sezono ogrevanja, da vam ne bi zagodle v mrzlem delu leta. Smotrneje je za servisni in dimnikarski pregled poskrbeti po koncu zime, če tega niste storili, je čas, da se ga lotite zdaj.

Za zanesljivo in varno delovanje brez neprijetnih presenečenj, v skrajnem primeru dokončne odpovedi naprave, ter dober izkoristek ogrevalnega sistema in ogreval je pomembno redno vzdrževanje. Pregled takoj po sezoni je smiseln zato, ker se takrat bolje spomnimo težav in nihanj med sezono, poleg tega so mojstri tik pred sezono bolj zasedeni, morebiti potrebna zamenjava vitalnih delov naprave pa se lahko za­vleče zaradi dobavnega roka nadomestnih delov. Vsekakor pa si med sezono zapišemo vse težave pri delovanju ogrevalnega sistema, bodisi ponavljajoče se bodisi enkratne, in nanje opozorimo serviserja (težave pri peči, ogrevalih, samodejni regulaciji, s tlakom v cevnem sistemu itd.), po potrebi pa tudi dimnikarja.

Vzdrževalnih ukrepov se lotimo čim prej, da bomo do takrat, ko bo treba kuriti, odpravili vse pomanjkljivosti. Za preprostejša opravila lahko poskrbimo sami, druga zaupamo pooblaščenemu serviserju za naš tip naprave in dimnikarju z licenco.

PREBERITE ŠE: TAKŠNA BI MORALA BITI DIMENZIJA TELEVIZIJSKEGA ZASLONA GLEDE NA VELIKOST VAŠE DNEVNE SOBE

Nov ogrevalni cikel je tudi pravšnji čas za začetek domačega energetskega knjigovodstva ali vsaj popis količine energenta pred začetkom ogrevanja, da bomo imeli pregled nad porabo in ekonomičnostjo, ki bo podlaga za razmislek o morebitni zamen­javi naprave ali celo energenta. Gotovo pa tik pred sezono ni pravšnji čas za odločanje o novem sistemu, posebno če nimamo pravih podatkov in pregleda nad prednostmi in slabostmi posameznih načinov ogrevanja za našo hišo. To je pomembno tudi zaradi hitrih sprememb na trgu naprav in pri cenah in dostopnosti energentov.

Kaj lahko naredimo in preverimo sami

Najprej iz kurilnice odstranimo predmete, ki ne sodijo vanjo, in prah, saj lahko ta vpliva na delovanje občutljivih gorilnikov. V prostoru ne sme biti gorljivih materialov, dostop do kurišča mora biti prost. Preverimo prehodnost odprtin in rešetk, ki zagotav­ljajo dovod zgorevalnega zraka do naprave, in toplotno izoliramo cevovode v neogrevanih prostorih in kotlovnici, saj tako preprečimo do 10 odstotkov toplotnih izgub.

Sami lahko preverimo delovanje črpalk na ogrevalnem sistemu, ki niso elektronsko krmiljene. Na prednji strani črpalke z izvijačem odvijemo vijak in zavrtimo rotor v smeri urnega kazalca. Poskusno poženemo obtočno črpalko ogrevalnega sistema in preverimo, ali se vrti. Če pri vijaku priteče nekaj kapljic vode, to pomeni, da črpalka normalno deluje. Vijak spet privijemo.

Preverimo tudi delovanje varnostnega ventila in premikanje mešalnih ventilov, ki omogočajo ročno upravljanje. Pri premikanju iz ene skrajne lege v drugo jih ne sme nič ovirati. S trkanjem po obodu raztezne posode preverimo njeno ustreznost. Če je slišati, da je polna vode, in če na ventilu priteče voda, jo bo treba zamenjati. Če se zdi, kakor da je polna, a na ventilu ne priteče voda, pa jo je verjetno treba napolniti z zrakom. Na neustrezno delovanje raztez­ne posode lahko sklepamo tudi po večjem nihanju tlaka med ogretim in hladnim sistemom ogrevanja. Zamenjavo prepustimo serviserju.

!!galerija!!


Obisk dimnikarja

Med redne servisne in dimnikarske storitve na ogrevalnem in dimnem sistemu spadajo redni pregledi, čiščenje, meritve emisij in učinkovito odpravljanje pomanjkljivosti. Najprej je smiseln obisk dimnikarja, saj pri vseh ogrevalnih sistemih, vezanih na dimovodne naprave, kotel in gorilnik optimalno delujeta le, če sta dim­nik in kotel čista.

Redno izvedene dimnikarske storitve vas varujejo tudi pred dimniškim požarom, pred izhajanjem drugih nevarnih snovi, pripomorejo k učinkovitejši rabi energije in manj onesnaženemu okolju. Dimniški požari pogosto nastanejo prav pri neprijav­ljenih kurilnih napravah, posebno na trdna goriva. Pri pečeh, ki se uporabljajo le občasno, na primer v počitniških hišicah, se zaradi neredne uporabe nalaga v dimnik še več oblog. Poleg tega se lahko med našo odsotnostjo na hiši zgodi kaj nepredvidljivega, denimo zaradi živalskih gnezd neprehoden dimnik.


Reden nadzor serviserja

Serviserje ogrevalnih naprav pokličemo na obisk v presledkih, ki jih določi pro­izvajalec, in v primeru drugih napak, tudi tistih, na katere je dolžan opozoriti izvajalec dimnikarske službe. S servisom kurilne naprave in pregledom delovanja regulacije zagotovimo, da bo naprava delovala nemoteno in s čim boljšim izkoristkom.

Pri rednem pregledu plinskega kotla pooblaščeni serviser vse očisti ter preveri nastavitve gorilnika in drugih elementov kotla. Preveri tesnost plina do gorilnika in elektromagnetnih ventilov, pogleda ventilator, očisti zunanjost gorilnika, pregleda filtre, zgorevalne glave in elektrode ter preveri prenosnik toplote za pripravo tople vode.

Pri oljnem sistemu mora preveriti dovod goriva, filter za zrak na gorilniku in na gorilni šobi, očistiti vse dele gorilnika, zamen­jati gorilne šobe in po potrebi obrabljene dele ter nastaviti gorilnik. Ta mora meriti sajavost, vsebnost ogljikovega dioksida in kisika ter temperaturo dimnih plinov in podobno. Serviser sestavi zapisnik oprav­ljenega dela, ki ga moramo spraviti, ker ga bomo potrebovali ob naslednjem servisu.

Pri pečeh na trdna goriva serviser pregleda regulatorje vleka in podobno kot pri drugih nastavi gorilnik. Zelo pomembno je tudi, da preveri, kakšno je začetno zgorevanje drv v peči in kako hitro gre dim v dimnik.

S toplotno črpalko nimamo posebnega dela in opravimo le redni servis, brez dvoma pa je treba poklicati serviserja, ko se pojavijo težave z delovanjem ali se zmanjša učinkovitost naprave.

---

MORDA VAS ZANIMA TUDI: POZOR, MAČJA KUGA NA POHODU


Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE