Potrošnikom pred najemom kredita v pomoč nova spletna stran

1. 9. 2016 | Besedilo: K. Ž./STA

krediti, Vem več, ZPS, posojila

Zveza potrošnikov Slovenije na kreditnem trgu opaža vse bolj zapleteno ponudbo, s katero želijo banke potrošnikom prodati čim več, obenem pa otežiti primerjavo s konkurenčnimi ponudbami. Na zvezi so zato vzpostavili spletno stran, na kateri lahko uporabniki brezplačno dostopajo do primerjalnikov potrošniških kreditov in drugih koristnih informacij.

Vodja projekta in strokovnjak za področje financ pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) Boštjan Krisper je na novinarski konferenci pojasnil, da primerjave kreditnih ponudb otežuje predvsem trženje raznih produktnih paketov skupaj s krediti, pri čemer je naštel različna zavarovanja, kartice in deluxe bančne račune.

Posledica teh zapletenih ponudb je po njegovih besedah ta, da potrošniki v času nizkih obrestnih mer za kredite od tega nimajo nujno zelo veliko, ker kupijo veliko dodatnih produktov, ki jih ne potrebujejo.

Za dologoročne kredite izberite fiksno obrestno mero

Na trgu še vedno opažajo tudi veliko tveganih produktov, predvsem tistih s spremenljivo obrestno mero. Potrošniki, ki kredit najemajo za dlje časa ali pa visoko obremenijo svoje dohodke, se izpostavljajo kar velikem tveganju spremembam kreditnega obroka, če bi referenčne obrestne mere Euribor v naslednjih letih narasle, je dejal Krisper.

Tveganje po njegovih besedah ostaja tudi na trgu oderuških kreditnih praks. Kot je poudaril, so tu ogroženi predvsem tisti potrošniki, ki jih banke zavrnejo in se nato odpravijo k nebančnim ponudnikom. Kljub uspešnim tožbam ZPS v preteklih letih in aktivnejšem nastopu nadzornikov trga, teh praks še vedno ni čisto za izključiti, je dejal.

Zavajajoče ponudbe bank

Krisper je izpostavil še, da se na trgu pojavlja vedno več oglasov v smislu kredit v petih minutah. To po njegovih besedah kaže, da so banke končno bolj stabilne in pripravljene ponovno servisirati prebivalstvo in gospodarstvo, po drugi strani pa s tem obstaja tveganje, da bodo banke začele kreditirati finančno šibkejše potrošnike in bodo pospešeno ponujale produkte, ki se osredotočajo na kreditiranje tekoče potrošnje, ti pa so praviloma najdražji.

Kljub različnim izzivom na trgu na zvezi opažajo, da vse več potrošnikov pred najemom kredita primerja ponudbe bank, za prihranek pri stroških kredita pa so pripravljeni banko tudi zamenjati. To so potrdili tudi rezultati spletne ankete o najemu kredita, na katero je odgovorilo več kot 500 potrošnikov, je pojasnil Krisper.

V pomoč potrošnikom so na zvezi vzpostavili tudi spletno stran Vem več, kjer lahko uporabniki brezplačno dostopajo do primerjalnikov potrošniških kreditov, spletnega izobraževalnega orodja za informirane in premišljene odločitve o najemu kredita.

Gre sicer za ukrepe, ki jih zveza potrošnikov izvaja v okviru javne koncesije za opravljanje javne službe obveščanja in izobraževanja potrošnikov na področju potrošniških kreditov in stvarne napake, ki jo sofinancira ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE