Ikea si prizadeva za čimprejšnje odprtje ljubljanske trgovine

6. 10. 2017 | Besedilo: K. Ž./STA

Ikea, pohištveni center, trgovina s pohištvom, pohištvo

Švedska Ikea širi prisotnost na jugovzhodu Evrope. Pred dvema mesecema je vrata odprla trgovina v Beogradu, z odzivom kupcev so v podjetju zelo zadovoljni. Naslednja postaja je Ljubljana. Ikea mora pridobiti še gradbeno dovoljenje, pred tem pa je treba zapreti še nekaj vprašanj. Prizadevajo si, da bi ljubljanska trgovina čim prej odprla vrata.

Švedski pohištveni velikan je poslovalnico, ki se v Beogradu razprostira na 33.000 kvadratnih metrih, avgusta odprl kot 400. trgovino na svetu, Srbija pa je postala 49. država, kjer je priljubljena švedska veriga prisotna. Po besedah generalnega direktorja Ikee za jugovzhodno Evropo Stefana Vanoverbeka so z rezultati po dveh mesecih zelo zadovoljni. Zdaj se osredotočajo na projekt v Ljubljani.

Vanoverbeke je na sedežu Ikee za jugovzhodno Evropo v Beogradu poudaril, da ljubljanska Ikea ne bo tipična, saj stoji v nakupovalnem središču in je zelo blizu mesta. Z lokacijo, s katero so po besedah generalnega direktorja zelo zadovoljni, želijo privabiti okoli tri milijone obiskovalcev letno. Računajo, da bodo ljudje iz mesta trgovino obiskali bolj pogosto, s prvim dnem bo v Sloveniji zaživela tudi spletna trgovina.

Poleg Srbije jugovzhodno evropsko tržišče vključuje še Romunijo, Hrvaško in Slovenijo. V Romuniji so prvo trgovino odprli leta 2007, načrtujejo jih še osem, sledilo je odprtje zagrebške Ikee leta 2014, letošnjega avgusta so odprli trgovino v Beogradu. V Srbiji sicer načrtujejo dve trgovini.

Edino omenjeno tržišče brez trgovine je tako le še slovensko, a si v podjetju prizadevajo, da se slovenskim kupcem po pohištvo, ki ga po besedah Vanoverbeka odlikuje predvsem funkcionalnost, kmalu ne bo več treba voziti v Gradec, Celovec ali Zagreb.

Regionalni direktor Ikee za razvoj Vladislav Lalić o tem, kdaj točno bo Ikea v Ljubljani odprla svoja vrata, ni želel govoriti. Kot je pojasnil, morajo pridobiti še gradbeno dovoljenje, pred tem pa morata Ikea in Mestna občina Ljubljana podpisati dogovor glede komunalnega prispevka, a pogajanja trenutno mirujejo, saj mora občina rešiti vprašanje cest.

Lalić je poudaril, da se zavedajo, da je tako zanje kot za občino pomembno, da Ikea svoja vrata odpre čim prej, saj govorimo o davkih, ki jih bo plačevalo podjetje, in o denarju, ki ga Slovenci zdaj trošijo denimo v Zagrebu.

V Sloveniji bo Ikea po besedah Lalića zagotovila 300 delovnih mest. Kot je pojasnil, je načrt zaposlovanja pripravljen, iskali pa bodo ljudi različnih profilov. Izpostavil je, da v podjetju na prvo mesto postavljajo osebnost, in ne izkušnje oz. izobrazbo.

Jovana Mehandžić Đurđić, ki se v podjetju ukvarja s trajnostnim razvojem, je pojasnila, da si v podjetju prizadevajo zaposlovati tudi ljudi z invalidnostjo. Kot je dejala, je trgovina v Beogradu prilagojena invalidom, taka bo tudi trgovina v Ljubljani.

Ikea je sicer za trgovino v Ljubljani kupila skoraj 81.000 kvadratnih metrov zemlje v trgovskem središču BTC, trgovina bo podobno kot v Beogradu stala na skoraj 34.000 kvadratnih metrih, na voljo bo 969 parkirnih mest. Tudi Lalić je izpostavil, da je lokacija v Ljubljani posebna zaradi bližine mesta.

Mehandžić Đurđićeva je dodala, da bo trgovina v slovenski prestolnici sledila najvišjim okoljskim standardom. Kot je naštela, v Ikei med drugim spodbujajo trajnostno mobilnost, tako se bodo lahko Ljubljančani do trgovine pripeljali s kolesom, zbirali bodo deževnico za izplakovanje toaletnih školjk, na parkiriščih bodo električne polnilnice in podobno.

Švedski velikan si med drugim prizadeva tudi za energetsko neodvisnost, ki naj bi jo dosegli leta 2020. Kot je povedala Mehandžić Đurđićeva, so bili v poslovnem letu 2016 pri 71 odstotkih.

Vanoverbeke je še pojasnil, da se v podjetju vedno prilagajajo trgu, na katerega prihajajo in ga prej tudi raziščejo. Med posebnosti slovenskega tržišča je izpostavil veliko hiš, Slovenci pa imajo po njegovih besedah radi moderen stil, svetle barve in pohištvo, ki se ga lahko vzdržuje.

Investicija v Ljubljani bo sicer vredna 85,8 milijona evrov, svoja vrata pa bo trgovina odprla 12 mesecev po tem, ko bodo zasadili prvo lopato, je napovedal Lalić.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE